1. |
Spis treści
|
|
2. |
Imagologia – narzędzie kreacji innego w przekazie elektronicznym.
|
|
3. |
Między obrazem publicznym a intymnym. Projekt poszerzenia imagologii na przykładzie twórczości Katarzyny Kozyry i Ewy Kuryluk.
|
|
4. |
Lustra imagologiczne Mickiewicza
|
|
5. |
Auto-Image in the Writings of Dominik Tatarka
|
|
6. |
Kaszubskie obrazy nie-kaszubów. O kilku kwestiach literackich z faktorem postzależnościowym
|
|
7. |
Sposoby ukazania innych narodowości – sąsiadów, przedstawicieli mniejszości we współczesnej kinematografii węgierskiej
|
|
8. |
Czardasz i gulasz – obrazy węgierskiej „inności” w twórczości Krzysztofa Vargi
|
|
9. |
O mitach i obrazach kobiecości w prozie Swietłany Aleksijewicz
|
|
10. |
Postkolonialna obcość w przekładzie na język „pozakolonialny”.
|
|
11. |
Pożegnać Berehynię – literackie próby demitologizacji stereotypowego obrazu Ukrainki. Wybrane przykłady ze współczesnej ukraińskiej prozy kobiecej.
|
|
12. |
The Concept of „New Woman” in Literary Modernism: Finding the Place in Culture (Virginia Woolf, Lesya Ukrainka)
|
|
13. |
W gorsecie ideologii? Obrazy „innego” w podręcznikach gimnazjalnych.
|
|
14. |
Obcość i swojskość w przestrzeni szkoły i domu. Obrazy nastoletnich imigrantów i re-emigrantów w wybranych powieściach dla młodzieży z początku xxi wieku (po roku 2004).
|
|
15. |
Nie przychodzą uchodźcy. Aktualne potrzeby edukacji polonistycznej (w stronę edukacji na rzecz pokoju).
|
|
16. |
Gorszy czy wychowuje? Czy w średniowieczu istniała literatura dla dzieci? (na przykładzie Księgi ku pouczeniu córek Godfryda de la Tour Landry).
|
|
17. |
Władca baśni. Wokół polskiej recepcji Cudownego i pożytecznego Bruna Bettelheima.
|
|
18. |
Pomiędzy magią baśni a szeregiem skojarzeń, czyli kogo spotkała Alicja w Krainie Czarów.
|
|
19. |
Recenzje
|
|
20. |
Autorzy “Porównań”
|
|