1. |
Spis treści
|
|
2. |
Postkolonializm i środkowoeuropejska nowoczesność. Wprowadzenie
|
|
3. |
Slavic but not Russian: invisible and mute
|
|
4. |
Ruś Kijowska między Eurazją a Europą Środko-Wowschodnią. Rosyjskie narracje tożsamościowe z zachodniego punktu widzenia
|
|
5. |
Współczesny dyskurs neoeurazjatyzmu rosyjskiego wobec Europy Środkowo-Wschodniej
|
|
6. |
Krytyka postkolonialna, literacka aksjologia, literatura serbska
|
|
7. |
Współczesna proza serbska i dylematy postkolonializmu
|
|
8. |
Odczytywanie ironicznych warstw (re)konstrukcji kolonii i jej (kolonialnych) Innych w konstrukcie „austriackiej Bośni“ w „Moście nad Driną" Ivo Andricia
|
|
9. |
Kobieta-pisarz. Cyborg i utopia hybrydycznej płci kulturowej w serbskiej kulturze XXI wieku
|
|
10. |
Kobiece narracje o Wielkiej Wojnie w serbskiej literaturze popularnej okresu międzywojennego (casus Мilicy Jakovljević – Мir Jаm)
|
|
11. |
Strach jako kategoria języka postkolonialności (wokół filmów Wojciecha Smarzowskiego: „Wesele", „Dom zły", „Róża”, „Drogówka”)
|
|
12. |
Inny w Polsce. Komunikacja interkulturowa w państwie narodowym
|
|
13. |
Polska postkolonialność w krzywym (?) zwierciadle publicystyki Rafała Ziemkiewicza
|
|
14. |
Recenzje
|
|
15. |
Recenzje
|
|
16. |
Omówienia
|
|
17. |
Książki i czasopisma nadesłane
|
|
18. |
Autorzy Porównań
|
|
19. |
„Dyskurs postkolonialny"
|
|